Technické info

Hlavní technické údaje automobilu Fiat 500

Hlavní technické údaje automobilu Fiat 500 platné pro verzi 500F.

Rozměry a hmotnosti
Největ?í délka ...................................................... 2 970 mm
Největ?í ?ířka ....................................................... 1 320 mm
Největ?í vý?ka (nezatí?eného vozidla) ....................... 1 335 mm
Světlá vý?ka (zatí?eného vozidla) ............................ 185 mm
Rozvor náprav ...................................................... 1840 mm
Rozchod kol vpředu ............................................... 1 121 mm
Rozchod kol vzadu ................................................ 1 135 mm
Vlastni hmotnost .................................................. 500 kg
Pohotovostní hmotnost .......................................... 520 kg
Celková hmotnost (plně zatí?eného vozidla) .............. 840 kg
Dovolená tlaková síla nápravy - přední ..................... 4 kN (~ 400 kp)
Dovolená tlaková síla nápravy - zadní ...................... 4,7 kN (~ 470 kp)
U?itečný náklad .................................................... 320 kg
Dovolené zatí?ení střechy ....................................... 30 kg
Počet míst ........................................................... 4
Přípojná hmotnost - brzděného přívěsu ...................... 400 kg
Přípojná hmotnost - nebrzděného přívěsu ................... 250 kg

Mno?ství provozních hmot
Palivová nádr? ........................................................... 22,00 l
Olej v motoru (při doplňování) ....................................... 2,50 l
Olej v motoru (první náplň) ........................................... 2,80 l
Olej v převodovce a v rozvodovce ................................. 1,10 l
Olej v převodce řízení .................................................. 0,11 l
Olej v předních tlumičích pérování, v ka?dém ................... 0,13 l
Olej v zadních tlumičích pérování, v ka?dém .................... 0,10 l
Obsah kapaliny v brzdové soustavě ............................... 0,22 l
Zásobní nádr?ka ostřikovače čelního skla ........................ 1,00 l

Doporučená maziva
Motor při mrazech pod -15 °C ...................................... SAE 10 W
při mrazech 0° a? -15 °C ...................................... SAE 20 nebo 10W-30 (Multigrade)
při teplotách do 35 °C ................................................. SAE 30 nebo 20W-40
při teplotách nad 35 °C ................................................ SAE 40 (Multigrade)
Převodovka s rozvodovkou ........................................... P 90

Spotřeba a jízdní vlastnosti
Průměrná provozní spotřeba paliva ................................ asi 5,5 a? 7,0 l
Maximální rychlost ..................................................... 100 km/h
Stoupavost na 1. rychlostní stupeň ............................... 26 %

Motor
Druh ..................................................... čtyřdobý, benzínový, chlazený vzdu chem, řadový, s visutými ventily (OHV)
Umístění motoru ...................................... vzadu
Počet válců ............................................ 2
Typ motoru ............................................ 110 F.000
Vrtání válců ............................................ 67,4 mm
Zdvih pístů ............................................. 70 mm
Celkový objem válců ................................ 499,5 cm3
Kompresní poměr ..................................... 7,1
Maximální výkon motoru (DIN) ................... 13,2 kW (= 18 k) při n = 4 600 1/min
Maximální točivý moment(DIN) ................... 31Nm (~3,l kpm) při n = 3 000 1/min
Časování:
Sací ventily otvírají ................................. 25° před HÚ
Sací ventily zavírají ................................. 51° po HÚ
Výfukové ventily otvírají ........................... 64° před DÚ
Výfukové ventily zavírají ........................... 12° po DÚ
Vůle ventilů (studeného motoru):
pro kontrolu časování (sacích i výfukových) ... 0,39 mm
pro provoz (sacích i výfukových) .................. 0,15 mm
Zapalování ............................................... bateriové
Rozdělovač ............................................... Magneto Marelli S 76 G
Základní předstih ....................................... 10° před HÚ (= 13,2 mm dráhy pístu)
Rozsah automatické regulace předstihu (odstředivé) ... 18°
Zdvih kontaktů přeru?ovače .......................... 0,47 a? 0,53 mm
Zapalovací svíčky ....................................... Marelli CW 225 N, Champion L-85, Bosch W 175 Tl
Závit .......................................................... M 14 x 1,25
Vzdálenost elektrod svíček ............................. 0,6 a? 0,7 mm
Benzínové podávací čerpadlo ......................... membránové
Karburátor................................................... Weber 26 IMB 10 s ručním ovládáním sytiče a s akcelerační pumpičkou
Seřízení karburátoru:
průměr hrdla ............................................... 21
difuzér ...................................................... 4,00
hlavní tryska .............................................. 1,12
tryska běhu naprázdno ................................. 0,45
hlavní vzdu?ník ........................................... 2,35
tryska sytiče .............................................. 0,90/F5
Čistič vzduchu ............................................ suchý s papírovou vlo?kou
Mazání motoru ........................................... tlakové, ze skříně, zubovým čerpadlem
Či?tění oleje ............................................... sítový čistič v jímce oleje a odstředivý čistič
Chlazení ..................................................... vzduchem, s větrákem

Spojka
Druh ............................................................................ třecí, s jedním kotoučem
Průměr oblo?ení ............................................................. 160/110 mm
Vypínání ....................................................................... mechanické
Mrtvý chod pedálu spojky ................................................ 15 a? 20 mm

Převodovka
Druh ............................. s ozubenými koly, se 4 rychlostními stupni pro jízdu vpřed (nesynchronizovanými) a se zpětným chodem (ve společné skříni s rozvodovkou)

Převodové poměry
1. rychlostní stupeň ....... 3,700
2. rychlostní stupeň ....... 2,067
3. rychlostní stupeň ....... 1,300
4. rychlostní stupeň ....... 0,875
zpětný chod ................. 5,140

Zadní náprava
Druh ............................. hnací kyvadlová, s ku?elovým diferenciálem
Klouby: ......................... 1 - u převodovky (s kluznými kameny), 1 - u kol (pru?ný)

Stálý převod v rozvodovce
Převodový poměr ............ 5,125 : 1 (počty zubů 8/41)
Soukolí .......................... hypoidní
Pérování ........................ vinutými pru?inami
Tlumiče pérování ............. olejové, teleskopické (dvojčinné)

Přední náprava
Druh ................................. nezávisle zavě?ená kola s horními příčnými závěsnými rameny
Pérování ............................ příčné listové péro
Tlumiče pérování ................. olejové, teleskopické (dvojčinné)
Sbíhavost předních kol (plně zatí?eného vozidla) ..... 0 a? 2 mm
Odklon kola (plně zatí?eného vozidla) .................... 1° ± 20'
Záklon rejdového čepu (při jakémkoli zatí?ení) ......... 9°± 1°
Příklon rejdového čepu ........................................ 6°

Řízení
Druh ................................................................... ?nekové
Převod ................................................................ 26 : 2
Vněj?í stopový průměr zatáčení ................................ 8,6 m
Počet otáček volantu k dosa?eni celého rozsahu rejdu .. 3

Kola a pneumatiky
Druh kol ..................................................................... disková
Rozměry ráfků ............................................................. 3,50 x 12"
Rozměry pneumatik ...................................................... 125R12
Tlaky hu?tění - vpředu .................................................. 0,13 MPa (~ 1,3 kp/cm2)
Tlaky hu?tění - vzadu ................................................... 0,16 MPa (~ 1,6 kp/cm2)

Brzdy
Provozní brzda ........................................................ kapalinová, jednookruhová
Druh brzd .............................................................. bubnové
Průměr brzdových bubnů ........................................... 170,5 mm
Brzdové oblo?ení (?ířka x délka x tlou??ka) .................... 30 x 180 x 4,5 mm
Účinná brzdící plocha - vpředu .................................... 216 cm2
Účinná brzdící plocha - vzadu ..................................... 216 cm2
Parkovací brzda ...................................................... mechanická, působící na zadní kola

Elektrické příslu?enství
Jmenovité napětí ............................................... 12 V
Dynamo ........................................................... Fiat-D-SV/90/12/16/3S
Trvalý výkon dynama ......................................... 230 W
Max. výkon dynama ........................................... 320 W
Otáčky při sepnutí ............................................. 1 050 1/min
Převod klikový hřídel - dynamo ............................. 1:1,45
Regulační relé ................................................... Fiat ? GN 2/12/16 (třícívkové)
Akumulátor - kapacita ........................................ 32 Ah
Akumulátor - rozměry ......................................... 235 x 133 x 198 mm
Spou?teč ......................................................... Fiat B 76.0,5/12 S, mechanický
Jmenovitý výkon ................................................ 0,5 kW
Směr otáčení ..................................................... levotočivý
Zapalovací cívka ................................................ Magneto Marelli BE 200 L



[Akt. známka: 1,20 / Počet hlasů: 5] 1 2 3 4 5
| Autor: Lubos Balcar | Vydáno dne 27. 11. 2010 | 3868 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Ankety
Líbí se vám Fiat 500?

Lep?í neznám! (894 hl.)
 
Celkem fajn! (528 hl.)
 
Hmmm, nic, moc. (500 hl.)
 
Pojízdná hrůza! (550 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 2472
Vyhledávání
On-line
Právě je připojených:
1 človek.
Přístupy
Celkem50569
Prosinec4540
Dnes1
Online1
Novinky
Databáze neobsahuje žádnou novinku.
WebZdarma.cz

Stránky o automobilu Fiat 500, 1957 - 1975. Na této stránce použité názvy produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků. VyužívámephpRS.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server