Hlavní menu
Přihlášení

Uživatelské jméno:

Heslo:




Registrace nového čtenáře!

Informace
Založeno: 22.9.2009
Copyright Luboš Balcar, 2009
Technické info

Hlavní technické údaje automobilu Fiat 500

Hlavní technické údaje automobilu Fiat 500 platné pro verzi 500F.

Rozměry a hmotnosti
Největší délka ...................................................... 2 970 mm
Největší šířka ....................................................... 1 320 mm
Největší výška (nezatíženého vozidla) ....................... 1 335 mm
Světlá výška (zatíženého vozidla) ............................ 185 mm
Rozvor náprav ...................................................... 1840 mm
Rozchod kol vpředu ............................................... 1 121 mm
Rozchod kol vzadu ................................................ 1 135 mm
Vlastni hmotnost .................................................. 500 kg
Pohotovostní hmotnost .......................................... 520 kg
Celková hmotnost (plně zatíženého vozidla) .............. 840 kg
Dovolená tlaková síla nápravy - přední ..................... 4 kN (~ 400 kp)
Dovolená tlaková síla nápravy - zadní ...................... 4,7 kN (~ 470 kp)
Užitečný náklad .................................................... 320 kg
Dovolené zatížení střechy ....................................... 30 kg
Počet míst ........................................................... 4
Přípojná hmotnost - brzděného přívěsu ...................... 400 kg
Přípojná hmotnost - nebrzděného přívěsu ................... 250 kg

Množství provozních hmot
Palivová nádrž ........................................................... 22,00 l
Olej v motoru (při doplňování) ....................................... 2,50 l
Olej v motoru (první náplň) ........................................... 2,80 l
Olej v převodovce a v rozvodovce ................................. 1,10 l
Olej v převodce řízení .................................................. 0,11 l
Olej v předních tlumičích pérování, v každém ................... 0,13 l
Olej v zadních tlumičích pérování, v každém .................... 0,10 l
Obsah kapaliny v brzdové soustavě ............................... 0,22 l
Zásobní nádržka ostřikovače čelního skla ........................ 1,00 l

Doporučená maziva
Motor při mrazech pod -15 °C ...................................... SAE 10 W
při mrazech 0° až -15 °C ...................................... SAE 20 nebo 10W-30 (Multigrade)
při teplotách do 35 °C ................................................. SAE 30 nebo 20W-40
při teplotách nad 35 °C ................................................ SAE 40 (Multigrade)
Převodovka s rozvodovkou ........................................... P 90

Spotřeba a jízdní vlastnosti
Průměrná provozní spotřeba paliva ................................ asi 5,5 až 7,0 l
Maximální rychlost ..................................................... 100 km/h
Stoupavost na 1. rychlostní stupeň ............................... 26 %

Motor
Druh ..................................................... čtyřdobý, benzínový, chlazený vzdu chem, řadový, s visutými ventily (OHV)
Umístění motoru ...................................... vzadu
Počet válců ............................................ 2
Typ motoru ............................................ 110 F.000
Vrtání válců ............................................ 67,4 mm
Zdvih pístů ............................................. 70 mm
Celkový objem válců ................................ 499,5 cm3
Kompresní poměr ..................................... 7,1
Maximální výkon motoru (DIN) ................... 13,2 kW (= 18 k) při n = 4 600 1/min
Maximální točivý moment(DIN) ................... 31Nm (~3,l kpm) při n = 3 000 1/min
Časování:
Sací ventily otvírají ................................. 25° před HÚ
Sací ventily zavírají ................................. 51° po HÚ
Výfukové ventily otvírají ........................... 64° před DÚ
Výfukové ventily zavírají ........................... 12° po DÚ
Vůle ventilů (studeného motoru):
pro kontrolu časování (sacích i výfukových) ... 0,39 mm
pro provoz (sacích i výfukových) .................. 0,15 mm
Zapalování ............................................... bateriové
Rozdělovač ............................................... Magneto Marelli S 76 G
Základní předstih ....................................... 10° před HÚ (= 13,2 mm dráhy pístu)
Rozsah automatické regulace předstihu (odstředivé) ... 18°
Zdvih kontaktů přerušovače .......................... 0,47 až 0,53 mm
Zapalovací svíčky ....................................... Marelli CW 225 N, Champion L-85, Bosch W 175 Tl
Závit .......................................................... M 14 x 1,25
Vzdálenost elektrod svíček ............................. 0,6 až 0,7 mm
Benzínové podávací čerpadlo ......................... membránové
Karburátor................................................... Weber 26 IMB 10 s ručním ovládáním sytiče a s akcelerační pumpičkou
Seřízení karburátoru:
průměr hrdla ............................................... 21
difuzér ...................................................... 4,00
hlavní tryska .............................................. 1,12
tryska běhu naprázdno ................................. 0,45
hlavní vzdušník ........................................... 2,35
tryska sytiče .............................................. 0,90/F5
Čistič vzduchu ............................................ suchý s papírovou vložkou
Mazání motoru ........................................... tlakové, ze skříně, zubovým čerpadlem
Čištění oleje ............................................... sítový čistič v jímce oleje a odstředivý čistič
Chlazení ..................................................... vzduchem, s větrákem

Spojka
Druh ............................................................................ třecí, s jedním kotoučem
Průměr obložení ............................................................. 160/110 mm
Vypínání ....................................................................... mechanické
Mrtvý chod pedálu spojky ................................................ 15 až 20 mm

Převodovka
Druh ............................. s ozubenými koly, se 4 rychlostními stupni pro jízdu vpřed (nesynchronizovanými) a se zpětným chodem (ve společné skříni s rozvodovkou)

Převodové poměry
1. rychlostní stupeň ....... 3,700
2. rychlostní stupeň ....... 2,067
3. rychlostní stupeň ....... 1,300
4. rychlostní stupeň ....... 0,875
zpětný chod ................. 5,140

Zadní náprava
Druh ............................. hnací kyvadlová, s kuželovým diferenciálem
Klouby: ......................... 1 - u převodovky (s kluznými kameny), 1 - u kol (pružný)

Stálý převod v rozvodovce
Převodový poměr ............ 5,125 : 1 (počty zubů 8/41)
Soukolí .......................... hypoidní
Pérování ........................ vinutými pružinami
Tlumiče pérování ............. olejové, teleskopické (dvojčinné)

Přední náprava
Druh ................................. nezávisle zavěšená kola s horními příčnými závěsnými rameny
Pérování ............................ příčné listové péro
Tlumiče pérování ................. olejové, teleskopické (dvojčinné)
Sbíhavost předních kol (plně zatíženého vozidla) ..... 0 až 2 mm
Odklon kola (plně zatíženého vozidla) .................... 1° ± 20'
Záklon rejdového čepu (při jakémkoli zatížení) ......... 9°± 1°
Příklon rejdového čepu ........................................ 6°

Řízení
Druh ................................................................... šnekové
Převod ................................................................ 26 : 2
Vnější stopový průměr zatáčení ................................ 8,6 m
Počet otáček volantu k dosaženi celého rozsahu rejdu .. 3

Kola a pneumatiky
Druh kol ..................................................................... disková
Rozměry ráfků ............................................................. 3,50 x 12"
Rozměry pneumatik ...................................................... 125R12
Tlaky huštění - vpředu .................................................. 0,13 MPa (~ 1,3 kp/cm2)
Tlaky huštění - vzadu ................................................... 0,16 MPa (~ 1,6 kp/cm2)

Brzdy
Provozní brzda ........................................................ kapalinová, jednookruhová
Druh brzd .............................................................. bubnové
Průměr brzdových bubnů ........................................... 170,5 mm
Brzdové obložení (šířka x délka x tloušťka) .................... 30 x 180 x 4,5 mm
Účinná brzdící plocha - vpředu .................................... 216 cm2
Účinná brzdící plocha - vzadu ..................................... 216 cm2
Parkovací brzda ...................................................... mechanická, působící na zadní kola

Elektrické příslušenství
Jmenovité napětí ............................................... 12 V
Dynamo ........................................................... Fiat-D-SV/90/12/16/3S
Trvalý výkon dynama ......................................... 230 W
Max. výkon dynama ........................................... 320 W
Otáčky při sepnutí ............................................. 1 050 1/min
Převod klikový hřídel - dynamo ............................. 1:1,45
Regulační relé ................................................... Fiat — GN 2/12/16 (třícívkové)
Akumulátor - kapacita ........................................ 32 Ah
Akumulátor - rozměry ......................................... 235 x 133 x 198 mm
Spoušteč ......................................................... Fiat B 76.0,5/12 S, mechanický
Jmenovitý výkon ................................................ 0,5 kW
Směr otáčení ..................................................... levotočivý
Zapalovací cívka ................................................ Magneto Marelli BE 200 L


Sdílet

[Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 3] 1 2 3 4 5
| Autor: Luboš Balcar | Vydáno dne 27. 11. 2010 | 2026 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Ankety
Líbí se vám Fiat 500?

Lepší neznám! (318 hl.)
 
Celkem fajn! (255 hl.)
 
Hmmm, nic, moc. (224 hl.)
 
Pojízdná hrůza! (254 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 1051
Vyhledávání
On-line
Právě je připojených:
1 človek.
Přístupy
Celkem17557
Květen1338
Dnes2
Online1
Novinky
31.12.2015: Moje F500F na srazech v roce 2015
Do galerie byly přidány fotky mé pětistovky na letošních veteránských srazech.

05.04.2015: Moje F500F na srazech v roce 2014
Do galerie byly přidány fotky mé pětistovky na letošních veteránských srazech.

08.01.2014: Moje F500F na srazech v roce 2013
Do galerie byly přidány fotky mé pětistovky na letošních veteránských srazech.

16.12.2012: Moje F500F na srazech v roce 2012
Do galerie byly přidány fotky mé pětistovky na letošních veteránských srazech.

14.09.2011: Moje F500F
Do galerie byly přidány první fotky mé pětistovky.
webzdarma.cz
WebZdarma.cz

Stránky o automobilu Fiat 500, 1957 - 1975. Na této stránce použité názvy produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků. VyužívámephpRS.

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server